Montaż magnetyzerów Turbomag®
Pamiętaj!
Dla optymalnego działania magnetyzer paliwa montujemy na filtrze paliwa, magnetyzer powietrza zaraz za filtrem powietrza, a magnetyzer oleju na filtrze oleju. W takim układzie żaden z nich nie tylko nie sprawia jakichkolwiek problemów przy przepływie danej substancji ale i nie zapycha przewodów ferromagnetykami (opiłki metalu). Dodatkowo wymiana filtra czyści cały układ. Opaski plastikowe zwiększają moc magnetyzera jednakże pamiętaj, iż do tego aby magnetyzer mógł w pełni ją wykorzystywać, magnes musi posiadać z drugiej strony tzw. soczewkę magnetyczną, która chroni przed niepożądanym oddziaływaniem na magnetyzer ze strony przeciwnego bieguna !
jeden magnetyzer oleju - koloru żółty
Magnetyzer oleju montujemy na filtrze oleju po obu stronach filtra, tak aby magnesy były równolegle do siebie przez filtr. Po przyłożeniu magnetyzerów zaciskamy je opaską zaciskową dołączoną do zestawu.
dwa magnetyzery powietrza - kolor szary
Magnetyzery powietrza montujemy zaraz za filtrem powietrza. Należy zwrócić uwagę, aby wszystkie magnesy w każdym z czterech magnetyzerów zwrócone były do przewodu stroną północną (N).
dwa magnetyzery paliwa - kolor czerwony
Magnetyzery paliwa montujemy na filtrze paliwa (dopuszcza się również montaż na przewodach paliwowych!) tak aby ich położenie na filtrze charakteryzowały zmienne kierunki tzn. N-S-N-S czyli dwa kierunki N oraz dwa kierunki S. Muszą się przyciągać przez filtr tak samo jak przez przewód paliwowy. Jedynie magnetyzery powietrza muszą być skierowane kierunkami wyłącznie N do rury wlotowej z powietrzem wtedy będą się odpychać.
1. Odnajdujemy przewód paliwowy.
2. Zakładamy magnetyzery na przewód stroną z magnesem. Magnesy muszą się przyciągać.
3. Obwiązujemy opaską zaciskową.
Prawidłowa instalacja wygląda tak.