Magnesy neodymowe – najmocniejsze na rynku

Szukasz ogromnej mocy w małym rozmiarze? Posiadamy w sprzedaży szeroki wybór magnesów płytkowych, walcowych i pierścieniowych. Doskonale sprawdzą się do zastosowań domowych, garażu oraz modelarstwa. Sprawdź naszą ofertę dostępne od ręki.

zobacz pełną ofertę

Sprzęt dla poszukiwaczy skarbów

Odkryj pasję z wyławianiem skarbów! Nasze uchwyty z dwoma uchwytami (F200, F400) to gwarancja bezpieczeństwa i ogromnego udźwigu. Nierdzewna konstrukcja oraz mocne linki są niezawodne w rzekach i jeziorach.

znajdź swój magnes do wody

Magnetyczne rozwiązania dla firm

Sprawdzone rozwiązania do montażu bezinwazyjnego. Uchwyty z gwintem (M8, M10, M12) gwarantują błyskawiczną organizację pracy na halach produkcyjnych. Są niezastąpione przy instalacji lamp, czujników oraz reklam.

sprawdź parametry techniczne

🚚 Zamów do 14:00 – wyślemy tego samego dnia!

Dhit sp. z o.o.
Produkt dostępny Wysyłamy za 2 dni

XT-6 magnetyzer do silników - BENZYNA + olej - magnetyzer XT-6

magnetyzer XT-6

Numer katalogowy 070244

GTIN/EAN: 5906301812449

5.00

Waga

152 g

94.99 z VAT / szt. + cena za transport

77.23 ZŁ netto + 23% VAT / szt.

upusty ilościowe:

Potrzebujesz więcej?

cena od 1 szt.
77.23 ZŁ
94.99 ZŁ
cena od 10 szt.
73.37 ZŁ
90.24 ZŁ
cena od 20 szt.
69.51 ZŁ
85.49 ZŁ
Chcesz skonsultować wybór?

Zadzwoń do nas +48 888 99 98 98 alternatywnie pisz poprzez formularz na stronie kontaktowej.
Moc oraz wygląd magnesów sprawdzisz u nas w kalkulatorze masy magnetycznej.

Zamówienia złożone do godziny 14:00 zostaną wysłane tego samego dnia roboczego.

Dane - XT-6 magnetyzer do silników - BENZYNA + olej - magnetyzer XT-6

Specyfikacja / charakterystyka - XT-6 magnetyzer do silników - BENZYNA + olej - magnetyzer XT-6

właściwości
właściwości wartości
Nr kat. 070244
GTIN/EAN 5906301812449
Produkcja/Dystrybucja Dhit sp. z o.o.
ul. Zielona 14 05-850 Ożarów Mazowiecki PL
Kraj pochodzenia Polska / Chiny / Niemcy
Kod celny 85059029
Waga 152 g
Tolerancja wykonania ±1 mm

Własności fizyczne spiekanych magnesów neodymowych Nd2Fe14B w temperaturze 20°C

Własności fizyczne spiekanych magnesów neodymowych Nd2Fe14B w temperaturze 20°C
właściwości wartości jednostki
Twardość Vickersa ≥550 Hv
Gęstość ≥7.4 g/cm3
Temperatura Curie TC 312 - 380 °C
Temperatura Curie TF 593 - 716 °F
Specyficzna oporność 150 μΩ⋅cm
Siła wyginania 250 MPa
Wytrzymałość na ściskanie 1000~1100 MPa
Rozszerzenie termiczne równoległe (∥) do orientacji (M) (3-4) x 10-6 °C-1
Rozszerzenie termiczne prostopadłe (⊥) do orientacji (M) -(1-3) x 10-6 °C-1
Moduł Younga 1.7 x 104 kg/mm²
Dane techniczne i środowiskowe
Analiza pierwiastkowa
żelazo (Fe) 64% – 68%
neodym (Nd) 29% – 32%
bor (B) 1.1% – 1.2%
dysproz (Dy) 0.5% – 2.0%
powłoka (Ni-Cu-Ni) < 0.05%
Dane środowiskowe
recyklowalność (EoL) 100%
surowce z recyklingu ~10% (pre-cons)
ślad węglowy low / zredukowany
kod odpadu (EWC) 16 02 16
Karta bezpieczeństwa (GPSR)
podmiot odpowiedzialny
Dhit sp. z o.o.
ul. Kościuszki 6A, 05-850 Ożarów Mazowiecki
tel: +48 22 499 98 98 | e-mail: bok@dhit.pl
numer partii/typ
id: 070244-2025
Kalkulator miar
Siła oderwania

Pole magnetyczne

Zobacz też inne produkty

Zestaw XT-6 został opracowany specjalnie dla silników zasilanych benzyną oraz gazem (LPG/CNG). Optymalizuje pracę silnika w każdym trybie zasilania, co jest ważne przy instalacjach sekwencyjnych. W pudełku znajdziesz magnetyzery paliwa i powietrza dla kompleksowego działania na mieszankę.
Zastosowanie magnetyzera na dolocie poprawia jakość mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze. Zwiększa to sprawność silnika, poprawia dynamikę i redukuje emisję szkodliwych spalin. W połączeniu z magnetyzerem paliwa daje to efekt synergii (podwójnego uderzenia).
Dzięki efektywniejszemu spalaniu mieszanki, silnik stopniowo oczyszcza się z zalegających osadów. Świece zapłonowe pozostają czyste przez dłuższy czas, co gwarantuje pewny start. Silnik pracuje równiej, ciszej i płynniej reaguje na pedał gazu.
Instalacja jest intuicyjna i nie wymaga przecinania przewodów ani ingerencji mechanicznej. Zestaw zawiera dwa typy elementów: na przewód paliwowy oraz na rurę dolotową powietrza. Nie trzeba przecinać żadnych przewodów ani ingerować w elektronikę czy komputer auta.
Jest to inwestycja jednorazowa, która służy przez cały okres eksploatacji auta. Magnesy są odporne na wysokie temperatury panujące pod maską silnika. Możesz bez problemu przełożyć zestaw do nowego samochodu przy sprzedaży starego.

Zalety oraz wady magnesów neodymowych Nd2Fe14B.

Plusy

Poza niezwykłą wydajnością magnetyczną, nasze magnesy wnoszą wiele innych atutów::
  • Ich parametry są stabilne w czasie; po 10 latach użytkowania zmniejszenie udźwigu to znikome ~1%.
  • Trudno je rozmagnesować, gdyż wykazują potężną odporność na pola rozmagnesowujące.
  • Są nie tylko silne, ale i ładne – poprzez niklowanie lub złocenie ich powierzchnia jest błyszcząca i prezentuje się elegancko.
  • Indukcja magnetyczna na powierzchni tych magnesów jest bardzo wysoka, co czyni je najsilniejszymi w swojej klasie.
  • Mogą pracować w gorącym otoczeniu – wybrane modele znoszą temperaturę do 230°C (zależnie od wymiarów).
  • Dają się łatwo formować do specyficznych wymiarów, co pozwala na ich adaptację w skomplikowanych urządzeniach.
  • Pełnią kluczową rolę w rozwoju technologii, będąc sercem silników, dysków i urządzeń ratujących życie.
  • Potęga w małej formie – ich mała masa nie przeszkadza w generowaniu dużej siły przyciągania.

Wady

Oto ograniczenia i wady, o których musisz wiedzieć:
  • Ze względu na kruchość, trzeba się z nimi obchodzić delikatnie. Gwałtowne złączenie może je zniszczyć, stąd rekomendacja stosowania osłon.
  • Wysoka temperatura to wróg neodymów – powyżej 80°C tracą właściwości. Do zadań specjalnych polecamy wersje odporne [AH], działającą stabilnie aż do 230°C.
  • Podatność na wilgoć skutkuje utlenianiem. Do zadań zewnętrznych rekomendujemy wyłącznie magnesy w pełnej izolacji (plastik/guma).
  • Obróbka jest trudna – wykonanie gwintu w samym magnesie jest ryzykowne. Lepiej wybrać gotowe uchwyty magnetyczne (magnes w obudowie).
  • Zachowaj ostrożność – połknięcie magnesów przez dziecko to zagrożenie życia. Ponadto, ich obecność w ciele uniemożliwia diagnostykę obrazową.
  • Cena – są droższe niż magnesy ferrytowe, co przy produkcji masowej może być barierą.

Charakterystyka udźwigu

Maksymalna moc trzymania magnesuco się na to składa?

Informacja o udźwigu została wyznaczona dla optymalnej konfiguracji, obejmującej:
  • z zastosowaniem płyty ze miękkiej stali, pełniącej rolę element zamykający obwód
  • posiadającej grubość minimum 10 mm aby uniknąć nasycenia
  • z powierzchnią idealnie równą
  • przy bezpośrednim styku (brak powłok)
  • podczas ciągnięcia w kierunku prostopadłym do płaszczyzny mocowania
  • w temp. ok. 20°C

Czynniki determinujące udźwig w warunkach realnych

Należy pamiętać, że trzymanie magnesu może być niższe zależnie od następujących czynników, zaczynając od najistotniejszych:
  • Odstęp (między magnesem a blachą), ponieważ nawet bardzo mała przerwa (np. 0,5 mm) skutkuje redukcję udźwigu nawet o 50% (dotyczy to także lakieru, rdzy czy zanieczyszczeń).
  • Kąt przyłożenia siły – maksymalny parametr mamy tylko przy prostopadłym odrywaniu. Siła ścinająca magnesu po powierzchni jest zazwyczaj kilkukrotnie mniejsza (ok. 1/5 udźwigu).
  • Grubość elementu – aby wykorzystać 100% mocy, stal musi być odpowiednio gruba. Cienka blacha ogranicza udźwig (magnes „przebija” ją na wylot).
  • Gatunek stali – idealnym podłożem jest czysta stal żelazna. Stale nierdzewne mogą przyciągać słabiej.
  • Jakość powierzchni – im gładsza i bardziej polerowana blacha, tym większa strefa kontaktu i silniejsze trzymanie. Chropowatość działają jak mikroszczeliny.
  • Ciepło – spieki NdFeB posiadają wrażliwość na temperaturę. Gdy jest gorąco są słabsze, a w niskich mogą być silniejsze (do pewnej granicy).

Siłę trzymania sprawdzano na gładkiej blasze o grubości 20 mm, kiedy przyłożono siłę prostopadłą, natomiast przy siłach działających równolegle nośność jest mniejsza nawet 5 razy. Dodatkowo, nawet niewielka szczelina pomiędzy powierzchnią magnesu, a blachą zmniejsza siłę trzymania.

Bezpieczna praca z magnesami neodymowymi
Przegrzanie magnesu

Standardowe magnesy neodymowe (typ N) tracą właściwości po przekroczeniu temperatury 80°C. Uszkodzenie jest permanentne.

Ostrzeżenie dla alergików

Powszechnie wiadomo, że powłoka niklowa (typowe wykończenie magnesów) jest silnym alergenem. Jeśli masz uczulenie, unikaj kontaktu skóry z metalem lub wybierz magnesy powlekane tworzywem.

Rozprysk materiału

Spieki NdFeB to spiek proszkowy, co oznacza, że są łamliwe jak szkło. Gwałtowne złączenie dwóch magnesów spowoduje ich pęknięcie na drobne kawałki.

Wpływ na zdrowie

Osoby z rozrusznikiem serca muszą utrzymać bezwzględny dystans od magnesów. Pole magnetyczne może zakłócić pracę urządzenia ratującego życie.

Samozapłon

Uwaga na ogień: Pył neodymowy jest skrajnie łatwopalny. Nie modyfikuj mechanicznie magnesów w warunkach domowych, gdyż grozi to zapłonem.

Niebezpieczeństwo przytrzaśnięcia

Zagrożenie fizyczne: Siła przyciągania jest tak duża, że może spowodować krwiaki, zgniecenia, a nawet złamania kości. Używaj grubych rękawic.

Bezpieczna praca

Przed użyciem, przeczytaj instrukcję. Gwałtowne złączenie może połamać magnes lub zranić dłoń. Bądź przewidujący.

Pole magnetyczne a elektronika

Nie zbliżaj magnesów do dokumentów, laptopa czy telewizora. Pole magnetyczne może zniszczyć te urządzenia oraz skasować dane z kart.

Chronić przed dziećmi

Produkt przeznaczony dla dorosłych. Drobne magnesy mogą zostać połknięte, co prowadzi do martwicy tkanek. Przechowuj z dala od niepowołanych osób.

Wpływ na smartfony

Ważna informacja: magnesy neodymowe wytwarzają pole, które mylą elektronikę precyzyjną. Utrzymuj odpowiednią odległość od telefonu, tabletu i urządzeń GPS.

Zachowaj ostrożność! Dowiedz się więcej o ryzyku w artykule: BHP magnesów neodymowych.
Dhit sp. z o.o.

e-mail: bok@dhit.pl

tel: +48 888 99 98 98