Magnesy neodymowe: siła, której szukasz

Potrzebujesz niezawodnego pola magnetycznego? Oferujemy bogatą gamę magnesów płytkowych, walcowych i pierścieniowych. Są one idealne do zastosowań domowych, warsztatu oraz zadań przemysłowych. Przejrzyj asortyment w naszym magazynie.

sprawdź katalog magnesów

Sprzęt dla poszukiwaczy skarbów

Odkryj pasję z wyławianiem skarbów! Nasze uchwyty z dwoma uchwytami (F200, F400) to pewność chwytu i ogromnego udźwigu. Nierdzewna konstrukcja oraz mocne linki sprawdzą się w rzekach i jeziorach.

znajdź swój magnes do wody

Profesjonalne uchwyty z gwintem

Sprawdzone rozwiązania do mocowania bez wiercenia. Mocowania gwintowane (zewnętrznym lub wewnętrznym) zapewniają szybkie usprawnienie pracy na halach produkcyjnych. Są niezastąpione przy mocowaniu lamp, czujników oraz banerów.

sprawdź parametry techniczne

🚚 Zamów do 14:00 – wyślemy jeszcze dzisiaj!

Dhit sp. z o.o.
Produkt dostępny Wysyłamy za 2 dni

XT-6 magnetyzery do silników - BENZYNA i LPG + olej - magnetyzer XT-6

magnetyzer XT-6

Numer katalogowy 070242

GTIN/EAN: 5906301812425

5.00

Waga

209 g

98.99 z VAT / szt. + cena za transport

80.48 ZŁ netto + 23% VAT / szt.

upusty ilościowe:

Potrzebujesz więcej?

cena od 1 szt.
80.48 ZŁ
98.99 ZŁ
cena od 10 szt.
76.46 ZŁ
94.04 ZŁ
cena od 20 szt.
72.43 ZŁ
89.09 ZŁ
Szukasz zniżki?

Zadzwoń i zapytaj +48 22 499 98 98 ewentualnie daj znać za pomocą nasz formularz online na naszej stronie.
Siłę a także budowę elementów magnetycznych przetestujesz dzięki naszemu modułowym kalkulatorze.

Zamów do 14:00, a wyślemy dziś!

Specyfikacja produktu - XT-6 magnetyzery do silników - BENZYNA i LPG + olej - magnetyzer XT-6

Specyfikacja / charakterystyka - XT-6 magnetyzery do silników - BENZYNA i LPG + olej - magnetyzer XT-6

właściwości
właściwości wartości
Nr kat. 070242
GTIN/EAN 5906301812425
Produkcja/Dystrybucja Dhit sp. z o.o.
ul. Zielona 14 05-850 Ożarów Mazowiecki PL
Kraj pochodzenia Polska / Chiny / Niemcy
Kod celny 85059029
Waga 209 g
Tolerancja wykonania ±1 mm

Własności fizyczne spiekanych magnesów neodymowych Nd2Fe14B w temperaturze 20°C

Własności fizyczne spiekanych magnesów neodymowych Nd2Fe14B w temperaturze 20°C
właściwości wartości jednostki
Twardość Vickersa ≥550 Hv
Gęstość ≥7.4 g/cm3
Temperatura Curie TC 312 - 380 °C
Temperatura Curie TF 593 - 716 °F
Specyficzna oporność 150 μΩ⋅cm
Siła wyginania 250 MPa
Wytrzymałość na ściskanie 1000~1100 MPa
Rozszerzenie termiczne równoległe (∥) do orientacji (M) (3-4) x 10-6 °C-1
Rozszerzenie termiczne prostopadłe (⊥) do orientacji (M) -(1-3) x 10-6 °C-1
Moduł Younga 1.7 x 104 kg/mm²
Specyfikacja techniczna i ekologia
Specyfikacja materiałowa
żelazo (Fe) 64% – 68%
neodym (Nd) 29% – 32%
bor (B) 1.1% – 1.2%
dysproz (Dy) 0.5% – 2.0%
powłoka (Ni-Cu-Ni) < 0.05%
Zrównoważony rozwój
recyklowalność (EoL) 100%
surowce z recyklingu ~10% (pre-cons)
ślad węglowy low / zredukowany
kod odpadu (EWC) 16 02 16
Karta bezpieczeństwa (GPSR)
podmiot odpowiedzialny
Dhit sp. z o.o.
ul. Kościuszki 6A, 05-850 Ożarów Mazowiecki
tel: +48 22 499 98 98 | e-mail: bok@dhit.pl
numer partii/typ
id: 070242-2025
Kalkulator miar
Siła oderwania

Moc pola

Inne propozycje

Zestaw XT-6 został opracowany specjalnie dla silników zasilanych benzyną oraz gazem (LPG/CNG). Działa równie skutecznie na benzynie, jak i na gazie, poprawiając parametry obu paliw. Jest to kompletny zestaw Multimag, zawierający elementy na przewód paliwowy oraz dolot powietrza.
Działanie pola magnetycznego na powietrze sprawia, że tlen staje się bardziej reaktywny chemicznie. Dzięki temu proces spalania jest bardziej gwałtowny, pełny i efektywny energetycznie. W połączeniu z magnetyzerem paliwa daje to efekt synergii (podwójnego uderzenia).
Dzięki efektywniejszemu spalaniu mieszanki, silnik stopniowo oczyszcza się z zalegających osadów. Wydłuża to żywotność katalizatora, sondy lambda oraz całego układu wydechowego. Silnik pracuje równiej, ciszej i płynniej reaguje na pedał gazu.
Instalacja jest intuicyjna i nie wymaga przecinania przewodów ani ingerencji mechanicznej. Instrukcja wskazuje, aby umieścić magnetyzery jak najbliżej silnika (kolektora ssącego i listwy wtryskowej). Montaż jest całkowicie bezinwazyjny i bezpieczny dla gwarancji nowego samochodu.
Urządzenie nie posiada części ruchomych, nie wymaga serwisu ani wymiany wkładów. Magnesy są odporne na wysokie temperatury panujące pod maską silnika. Możesz bez problemu przełożyć zestaw do nowego samochodu przy sprzedaży starego.

Zalety oraz wady neodymowych magnesów Nd2Fe14B.

Korzyści

Magnesy neodymowe to nie tylko siła, ale także inne kluczowe właściwości, takie jak::
  • Utrzymują swoje właściwości przez lata – szacuje się, że po dekadzie słabną o symboliczny 1%.
  • Wyróżniają się wyjątkową odpornością na demagnetyzację, nawet w silnych polach zewnętrznych.
  • Dzięki warstwie ochronnej (NiCuNi, złoto, srebro) zyskują nowoczesny, błyszczący wygląd.
  • Cechują się bardzo wysoką gęstością pola na powierzchni, co umożliwia silne chwytanie z dużą mocą.
  • Specjalna mieszanka pierwiastków sprawia, że wykazują odporność na wysokie temperatury (zależnie od kształtu, nawet do 230°C).
  • Elastyczność kształtowania – można je produkować w dowolnych formach, dopasowanych do wymagań klienta.
  • Stanowią kluczowy element w technologiach przyszłości, zasilając silniki, sprzęt szpitalny czy elektronikę użytkową.
  • Mały rozmiar, wielka moc – przy niewielkich gabarytach oferują ogromną siłę, co jest kluczowe przy miniaturyzacji.

Słabe strony

Mimo zalet, posiadają też wady:
  • Są wrażliwe na uderzenia – materiał jest kruchy i może odprysnąć. Ochrona w postaci obudowy to dobre rozwiązanie.
  • Gorąco to wróg neodymów – powyżej 80°C tracą właściwości. Do zadań specjalnych polecamy wersje odporne [AH], działającą stabilnie aż do 230°C.
  • Są podatne na rdzewienie w kontakcie z wodą. Na zewnątrz zalecamy użycie magnesów hermetycznych (np. w gumie).
  • Obróbka jest trudna – wiercenie otworów w samym magnesie jest ryzykowne. Lepiej wybrać gotowe uchwyty magnetyczne (magnes w obudowie).
  • Ryzyko połknięcia – drobne magnesy są groźne dla najmłodszych. Połknięcie kilku sztuk grozi operacją. Dodatkowo mogą zakłócać badania (np. rezonans).
  • Wysoki koszt zakupu w porównaniu do tańszych zamienników to ich minus, szczególnie przy dużych ilościach.

Charakterystyka udźwigu

Maksymalna siła przyciągania magnesuco ma na to wpływ?

Wartość udźwigu podana w specyfikacji odnosi się do siły granicznej, którą uzyskano w środowisku optymalnym, czyli:
  • przy kontakcie z blachy ze stali niskowęglowej, gwarantującej pełne nasycenie magnetyczne
  • posiadającej grubość co najmniej 10 mm dla pełnego zamknięcia strumienia
  • z płaszczyzną idealnie równą
  • bez żadnej szczeliny pomiędzy magnesem a stalą
  • przy pionowym przyłożeniu siły odrywającej (kąt 90 stopni)
  • przy temperaturze otoczenia ok. 20 stopni Celsjusza

Determinanty praktycznego udźwigu magnesu

Na realną siłę oddziałują parametry środowiska pracy, m.in. (od priorytetowych):
  • Dystans – występowanie jakiejkolwiek warstwy (farba, brud, powietrze) działa jak izolator, co obniża udźwig gwałtownie (nawet o 50% przy 0,5 mm).
  • Kierunek działania siły – największą siłę uzyskujemy tylko przy ciągnięciu pod kątem 90°. Siła ścinająca magnesu po powierzchni jest z reguły kilkukrotnie niższa (ok. 1/5 udźwigu).
  • Grubość ścianki – cienki materiał nie pozwala na pełne wykorzystanie magnesu. Strumień magnetyczny przechodzi przez materiał, zamiast generować siłę.
  • Materiał blachy – stal niskowęglowa przyciąga najlepiej. Stale stopowe zmniejszają przenikalność magnetyczną i siłę trzymania.
  • Stan powierzchni – powierzchnie gładkie gwarantują idealne doleganie, co poprawia siłę. Powierzchnie chropowate osłabiają chwyt.
  • Temperatura – podgrzanie magnesu skutkuje osłabieniem siły. Warto sprawdzić maksymalną temperaturę pracy dla danego modelu.

Udźwig określano używając blachy o gładkiej powierzchni o optymalnej grubości (min. 20 mm), przy prostopadłym działaniu siły odrywającej, z kolei przy próbie przesunięcia magnesu siła trzymania jest mniejsza nawet 5 razy. Dodatkowo, nawet niewielka szczelina pomiędzy magnesem, a blachą redukuje udźwig.

BHP przy magnesach
Zagrożenie zapłonem

Pył generowany podczas obróbki magnesów jest łatwopalny. Unikaj wiercenia w magnesach bez odpowiedniego chłodzenia i wiedzy.

Rozruszniki serca

Zagrożenie życia: Magnesy neodymowe mogą dezaktywować stymulatory i defibrylatory. Unikaj kontaktu, jeśli posiadasz urządzenia wspomagające.

Ochrona oczu

Ryzyko skaleczenia. Magnesy mogą pęknąć przy niekontrolowanym uderzeniu, wyrzucając ostre odłamki w powietrze. Noś okulary.

Uszkodzenia czujników

Pamiętaj: magnesy neodymowe wytwarzają pole, które zakłócają elektronikę precyzyjną. Zachowaj odpowiednią odległość od telefonu, tabletu i nawigacji.

Zagrożenie dla najmłodszych

Bezwzględnie chroń magnesy przed dostępem dzieci. Niebezpieczeństwo połknięcia jest wysokie, a skutki zwarcia magnesów wewnątrz organizmu są tragiczne.

Świadome użytkowanie

Zanim zaczniesz, zapoznaj się z zasadami. Gwałtowne złączenie może połamać magnes lub zranić dłoń. Myśl o krok do przodu.

Ochrona dłoni

Zagrożenie fizyczne: Moc ściskania jest tak duża, że może spowodować rany, zmiażdżenia, a nawet złamania kości. Używaj grubych rękawic.

Urządzenia elektroniczne

Nie zbliżaj magnesów do dokumentów, laptopa czy telewizora. Pole magnetyczne może trwale uszkodzić te urządzenia oraz wymazać paski magnetyczne z kart.

Alergia na nikiel

Ostrzeżenie dla alergików: warstwa ochronna Ni-Cu-Ni zawiera nikiel. W przypadku pojawienia się świądu lub podrażnienia, należy bezzwłocznie przerwać pracę z magnesami i zabezpieczyć dłonie.

Utrata mocy w cieple

Standardowe magnesy neodymowe (typ N) tracą właściwości po przekroczeniu temperatury 80°C. Strata siły jest trwała i nieodwracalna.

Safety First! Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź nasz artykuł: Dlaczego magnesy neodymowe są niebezpieczne?
Dhit sp. z o.o.

e-mail: bok@dhit.pl

tel: +48 888 99 98 98