Magnesy neodymowe – najsilniejsze na rynku

Chcesz kupić naprawdę silne magnesy? Oferujemy bogatą gamę magnesów o różnych kształtach i wymiarach. Są one idealne do użytku w domu, warsztatu oraz modelarstwa. Sprawdź naszą ofertę w naszym magazynie.

poznaj cennik i wymiary

Zestawy do magnet fishing (poszukiwaczy)

Rozpocznij przygodę z wyławianiem skarbów! Nasze uchwyty z dwoma uchwytami (F200, F400) to gwarancja bezpieczeństwa i potężnej siły. Nierdzewna konstrukcja oraz wzmocnione liny sprawdzą się w rzekach i jeziorach.

wybierz sprzęt do poszukiwań

Uchwyty magnetyczne montażowe

Profesjonalne rozwiązania do montażu bez wiercenia. Mocowania gwintowane (M8, M10, M12) gwarantują błyskawiczną organizację pracy na halach produkcyjnych. Są niezastąpione przy mocowaniu oświetlenia, sensorów oraz banerów.

sprawdź zastosowania przemysłowe

🚚 Zamów do 14:00 – wyślemy jeszcze dzisiaj!

Dhit sp. z o.o.
Produkt dostępny Wysyłamy za 3 dni

XT-5 magnetyzery do silników - DIESEL + olej - magnetyzer XT-5

magnetyzer XT-5

Numer katalogowy 060247

GTIN/EAN: 5906301812418

5.00

Waga

217 g

98.99 z VAT / szt. + cena za transport

80.48 ZŁ netto + 23% VAT / szt.

upusty ilościowe:

Potrzebujesz więcej?

cena od 1 szt.
80.48 ZŁ
98.99 ZŁ
cena od 10 szt.
76.46 ZŁ
94.04 ZŁ
cena od 20 szt.
72.43 ZŁ
89.09 ZŁ
Chcesz pogadać o magnesach?

Zadzwoń już teraz +48 888 99 98 98 ewentualnie daj znać poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie.
Właściwości i budowę elementów magnetycznych zweryfikujesz w naszym modułowym kalkulatorze.

Zamów do 14:00, a wyślemy dziś!

Karta produktu - XT-5 magnetyzery do silników - DIESEL + olej - magnetyzer XT-5

Specyfikacja / charakterystyka - XT-5 magnetyzery do silników - DIESEL + olej - magnetyzer XT-5

właściwości
właściwości wartości
Nr kat. 060247
GTIN/EAN 5906301812418
Produkcja/Dystrybucja Dhit sp. z o.o.
ul. Zielona 14 05-850 Ożarów Mazowiecki PL
Kraj pochodzenia Polska / Chiny / Niemcy
Kod celny 85059029
Waga 217 g
Tolerancja wykonania ±1 mm

Własności fizyczne spiekanych magnesów neodymowych Nd2Fe14B w temperaturze 20°C

Własności fizyczne spiekanych magnesów neodymowych Nd2Fe14B w temperaturze 20°C
właściwości wartości jednostki
Twardość Vickersa ≥550 Hv
Gęstość ≥7.4 g/cm3
Temperatura Curie TC 312 - 380 °C
Temperatura Curie TF 593 - 716 °F
Specyficzna oporność 150 μΩ⋅cm
Siła wyginania 250 MPa
Wytrzymałość na ściskanie 1000~1100 MPa
Rozszerzenie termiczne równoległe (∥) do orientacji (M) (3-4) x 10-6 °C-1
Rozszerzenie termiczne prostopadłe (⊥) do orientacji (M) -(1-3) x 10-6 °C-1
Moduł Younga 1.7 x 104 kg/mm²
Parametry inżynierskie i GPSR
Skład chemiczny materiału
żelazo (Fe) 64% – 68%
neodym (Nd) 29% – 32%
bor (B) 1.1% – 1.2%
dysproz (Dy) 0.5% – 2.0%
powłoka (Ni-Cu-Ni) < 0.05%
Zrównoważony rozwój
recyklowalność (EoL) 100%
surowce z recyklingu ~10% (pre-cons)
ślad węglowy low / zredukowany
kod odpadu (EWC) 16 02 16
Karta bezpieczeństwa (GPSR)
podmiot odpowiedzialny
Dhit sp. z o.o.
ul. Kościuszki 6A, 05-850 Ożarów Mazowiecki
tel: +48 22 499 98 98 | e-mail: bok@dhit.pl
numer partii/typ
id: 060247-2025
Kalkulator miar
Siła oderwania

Moc pola

Sprawdź inne oferty

Turbomag działa na przepływające paliwo, zmieniając jego napięcie powierzchniowe i ułatwiając łączenie z tlenem. Dzięki temu mieszanka paliwowo-powietrzna spala się pełniej i znacznie bardziej efektywnie. Przekłada się to na odczuwalny wzrost dynamiki oraz redukcję zużycia paliwa.
Tak, magnetyzer pełni funkcję bardzo skutecznego filtra magnetycznego, wyłapując opiłki. Zabezpiecza to precyzyjne elementy układu wtryskowego przed przedwczesnym zużyciem. Dzięki temu wydłużasz żywotność całego układu paliwowego i unikasz kosztownych napraw.
Większość kierowców obserwuje zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 0,5 - 1,5 litra na 100km. Zauważysz też, że auto mniej dymi przy gwałtownym przyspieszaniu (tzw. kick-down). Pełne efekty są widoczne zazwyczaj po przejechaniu 1000-1500 km, gdy sterownik silnika zaadaptuje się do paliwa.
Możesz zamontować go samodzielnie w kilka minut, używając dołączonych opasek. Należy umieścić go jak najbliżej pompy wtryskowej lub filtra paliwa. Dołączamy czytelną instrukcję z obrazkami, która krok po kroku wyjaśnia proces instalacji.
XT-5 różni się konstrukcją i natężeniem pola, przystosowanym do specyfiki spalania ropy. Zestaw XT-6 zawiera dodatkowe elementy na dolot powietrza i jest przeznaczony do benzyny i LPG. Użycie odpowiedniego typu (dedykowanego do paliwa) zapewnia najlepszą oszczędność.

Zalety oraz wady neodymowych magnesów Nd2Fe14B.

Mocne strony

Neodymy to nie tylko moc przyciągania, ale także inne kluczowe cechy, w tym::
  • Zachowują swoje właściwości przez lata – szacuje się, że po dekadzie słabną o symboliczny 1%.
  • Zewnętrzne pola magnetyczne nie powodują ich szybkiego rozmagnesowania – posiadają dużą zdolność koercji.
  • Warstwa ochronna (np. niklowa) zapewnia im atrakcyjny wygląd, co podnosi ich walory wizualne.
  • Wytwarzają niezwykle silne pole magnetyczne na swojej powierzchni, co jest ich znakiem rozpoznawczym.
  • Wykazują imponującą wytrzymałość termiczną, co pozwala na ich użycie w warunkach do 230°C (dotyczy odpowiednich serii).
  • Elastyczność kształtowania – można je produkować w dowolnych formach, idealnych do konkretnego projektu.
  • Znajdują powszechne zastosowanie w przemyśle high-tech – od napędów HDD i silników, po precyzyjną diagnostykę.
  • Mały rozmiar, wielka moc – przy niewielkich gabarytach oferują ogromną siłę, co jest kluczowe przy miniaturyzacji.

Minusy

Mimo zalet, posiadają też wady:
  • Ze względu na kruchość, wymagają ostrożności. Silne uderzenie może je zniszczyć, stąd zalecenie stosowania osłon.
  • Uwaga na temperaturę – dla zwykłych magnesów limit to 80°C. W gorącym środowisku (do 230°C) należy używać modele z oznaczeniem [AH].
  • Nie lubią wody – szybko rdzewieją. Jeśli planujesz montaż na dworze, jedynym słusznym wyborem są magnesy w plastikowej osłonie.
  • Magnesy ciężko się obrabia – do montażu śrubowego służą specjalne uchwyty magnetyczne z wbudowanym gwintem.
  • Drobne magnesy to ryzyko – połknięcie wymaga interwencji chirurga. Mogą też być problemem przy badaniach lekarskich.
  • Są produktem premium – ich cena jest wyższa niż ferrytów, co należy uwzględnić przy planowaniu kosztów.

Charakterystyka udźwigu

Najwyższa nośność magnesuod czego zależy?

Deklarowana siła magnesu dotyczy siły granicznej, którą zmierzono w idealnych warunkach testowych, co oznacza test:
  • przy zastosowaniu blachy ze specjalnej stali pomiarowej, zapewniającej pełne nasycenie magnetyczne
  • posiadającej grubość min. 10 mm aby uniknąć nasycenia
  • o wypolerowanej powierzchni kontaktu
  • bez najmniejszej warstwy izolującej pomiędzy magnesem a stalą
  • przy osiowym wektorze siły (kąt 90 stopni)
  • w neutralnych warunkach termicznych

Co wpływa na udźwig w praktyce

Należy pamiętać, że trzymanie magnesu będzie inne zależnie od poniższych elementów, zaczynając od najistotniejszych:
  • Szczelina – występowanie ciała obcego (rdza, taśma, powietrze) działa jak izolator, co obniża udźwig lawinowo (nawet o 50% przy 0,5 mm).
  • Kierunek działania siły – największą siłę uzyskujemy tylko przy ciągnięciu pod kątem 90°. Siła ścinająca magnesu po blasze jest standardowo wielokrotnie mniejsza (ok. 1/5 udźwigu).
  • Grubość elementu – dla pełnej efektywności, stal musi być odpowiednio gruba. Blacha "papierowa" limituje siłę przyciągania (magnes „przebija” ją na wylot).
  • Typ metalu – nie każda stal przyciąga się identycznie. Wysoka zawartość węgla pogarszają interakcję z magnesem.
  • Struktura powierzchni – im równiejsza powierzchnia, tym większa strefa kontaktu i silniejsze trzymanie. Chropowatość działają jak mikroszczeliny.
  • Temperatura – wzrost temperatury powoduje tymczasowy spadek indukcji. Należy pamiętać o limit termiczny dla danego modelu.

Siłę trzymania sprawdzano na gładkiej blasze o grubości 20 mm, kiedy przyłożono siłę prostopadłą, z kolei przy siłach działających równolegle udźwig jest mniejszy nawet 75%. Dodatkowo, nawet niewielka szczelina między powierzchnią magnesu, a blachą redukuje udźwig.

Bezpieczna praca z magnesami neodymowymi
Samozapłon

Zagrożenie pożarowe: Pył neodymowy jest wysoce łatwopalny. Nie poddawaj magnesów obróbce w warunkach domowych, gdyż grozi to zapłonem.

Utrata mocy w cieple

Typowe magnesy neodymowe (klasa N) ulegają rozmagnesowaniu po osiągnięciu temperatury 80°C. Uszkodzenie jest permanentne.

Zasady obsługi

Stosuj magnesy odpowiedzialnie. Ich gigantyczny udźwig może zaskoczyć nawet profesjonalistów. Zachowaj czujność i nie lekceważ ich siły.

Ryzyko połknięcia

Neodymowe magnesy nie są przeznaczone dla dzieci. Przypadkowe zjedzenie dwóch lub więcej magnesów może doprowadzić do ich przyciągnięciem przez ścianki jelit, co stwarza śmiertelne niebezpieczeństwo i wiąże się z koniecznością pilnej interwencji chirurgicznej.

Uczulenie na powłokę

Badania wskazują, że powłoka niklowa (standardowe zabezpieczenie magnesów) jest silnym alergenem. Jeśli masz uczulenie, unikaj bezpośredniego dotyku lub wybierz magnesy powlekane tworzywem.

Poważne obrażenia

Niebezpieczeństwo urazu: Siła przyciągania jest tak duża, że może spowodować krwiaki, zgniecenia, a nawet złamania kości. Stosuj solidne rękawice ochronne.

Karty i dyski

Potężne pole magnetyczne może skasować dane na kartach kredytowych, dyskach twardych i innych nośnikach magnetycznych. Zachowaj odstęp min. 10 cm.

Ryzyko pęknięcia

Magnesy neodymowe to materiał ceramiczny, co oznacza, że są podatne na pęknięcia. Zderzenie dwóch magnesów wywoła ich pęknięcie na ostre odłamki.

Elektronika precyzyjna

Ważna informacja: magnesy neodymowe generują pole, które mylą elektronikę precyzyjną. Zachowaj odpowiednią odległość od komórki, tabletu i urządzeń GPS.

Niebezpieczeństwo dla rozruszników

Dla posiadaczy implantów: Promieniowanie magnetyczne zakłóca urządzenia medyczne. Zachowaj co najmniej 30 cm odstępu lub poproś inną osobę pracę z magnesów.

Uwaga! Dowiedz się więcej o ryzyku w artykule: Niebezpieczeństwo pracy z magnesem.
Dhit sp. z o.o.

e-mail: bok@dhit.pl

tel: +48 888 99 98 98